فیلم های آنلاین برای کودکان پر از پیام های غذایی ناخواسته

فیلم های آنلاین برای کودکان پر از پیام های غذایی ناخواسته
Major study identifies faulty womb lining as a preventable cause of pregnancy loss


فیلم های آنلاین برای کودکان پر از پیام های غذایی ناخواسته

یک مطالعه جدید می گوید کودکانی که فیلم های YouTube را تماشا می کنند ، نامه هایی از غذاهای ناخواسته مانند آب نبات ، نوشیدنی های شیرین ، فست فود ، میان وعده های شیرین یا شور تحویل داده می شوند.

حدود 75 ٪ از کودکان بین 6 تا 8 سال و 36 ٪ از کودکان بین 3 تا 5 سال در زمینه غذاهای ناخواسته هنگام تماشای فیلم های YouTube یا YouTube Kids که در دستگاه های تلفن همراه خود انتخاب کرده اند. آکادمی تغذیه و علوم تغذیهبشر

جنیفر هریس ، محقق ، اولین محقق در زمینه تحقیقات در مرکز سیاست های غذایی در دانشگاه کانکتیکوت گفت: “بیش از نیمی از مارک های غذایی از شرکت هایی که در ابتکار تبلیغات غذایی و نوشیدنی های غذایی ، یک برنامه تنظیم شده در صنایع غذایی آمریکا شرکت می کنند ، در این فیلم ها آمده اند.”

وی در بیانیه مطبوعاتی گفت: “اگرچه این شرکت ها متعهد می شوند فقط گزینه های سالم را برای کودکان اعلام کنند ، اما کسانی که دارای کودکان هستند ، غالباً مارک های خود را از جمله آب نبات ، نوشیدنی های شیرین ، میان وعده های شیرین و شور تبلیغ می کنند.”

برای مطالعه ، محققان هنگام تماشای فیلم های YouTube در خانه های خود به مدت 30 دقیقه متوجه 101 کودک شدند.

حدود 73 ٪ از تظاهرات برند غذاها غذاهای ناخواسته تشویق می شوند ، در حالی که تنها 3 ٪ از مواد غذایی گزینه های سالم را برجسته کرده اند.

بیشتر این پیام ها به عنوان بخشی از تظاهرات برند موجود در محتوای ویدیویی رخ داده است ، که عمداً با سرگرمی به وضوح مشخص نبود.

محققان گفتند که بیش از 60 ٪ از تظاهرات مارک های مواد غذایی در محتوای ویدیویی گنجانده شده است که تنها 23 ٪ در طول بازرسی های ویدئویی و 17 ٪ در تبلیغات است.

محققان گفتند که فیلم های شیوه زندگی 77 ٪ از این تظاهرات را به خود اختصاص داده اند و 71 ٪ شخصیت تأثیرگذار یا دیگری را نشان می دهند یا مصرف شده یا آماده مصرف محصول هستند.

محققان خاطرنشان كردند كه كمیته تجارت فدرال (FTC) از شركتها و تأثیرگذار خواست تا این شیوه های بازاریابی مشترک را به ویژه در فیلم هایی كه كودكان خردسال را هدف قرار می دهند ، متوقف كنند.

محقق اصلی در فیلم های خود به عنوان Pro -Pillars یا بخشی از ابتکارات بازاریابی در مرکز جاده گفت: “کودکان بسیار خردسال از طریق تبلیغ ناسالم محصولات در YouTube و YouTube بمباران می شوند و اغلب در فیلم های مورد علاقه خود به عنوان ستون یا بخشی از داستان هستند که قصد مصمم را انکار می کند.”

وی در بیانیه مطبوعاتی افزود: “هنگامی که کودکان بین 3 سال بیشتر و بیشتر در این سیستم عامل ها هزینه می کنند ، باید سیاست هایی تصویب شود تا آنها را از این بازاریابی پنهان محصولاتی که به سلامتی آنها آسیب می رسانند ، محافظت کند.”

محققان گفتند که Google تبلیغات غذایی و آشامیدنی را بر روی بچه های YouTube و در طول فیلم های “ساخته شده برای بچه ها” ممنوع می کند.

محققان گفتند که بیش از یک سوم از کودکان بین 3 تا 8 سالگی در حال تماشای کودکان یوتیوب هستند که مارک های غذاهای موجود در فیلم ها و عکس های مینیاتوری را تماشا می کنند.

علاوه بر این ، محققان گفتند که هر یک از فیلم های موجود با یک برند غذا یا نوشیدنی نشان می دهد که یک شرکت با حمایت مالی ، همانطور که توسط FTC لازم است.

اطلاعات بیشتر:
Frances Fleming-Milici و همکاران ، این برند را به غذا و نوشیدنی برای کودکان خردسال ارائه می دهد ( آکادمی تغذیه و علوم تغذیه (2025). doi: 10.1016/j.jand.2025.05.010

دانشگاه کالیفرنیا-ایروین بیشتر در مورد هدف قرار دادن کودکان به عنوان مصرف کننده است.

© 2025 HealthDay. کلیه حقوق محفوظ است.

نقل قولفیلم های آنلاین برای کودکان مبتلا به پیام غذایی ناخواسته (2025 ، 26 ژوئن) در تاریخ 26 ژوئن 2025 از https://medicalxpress.com/news/2025-06-online-videos-kids-kids-rife-jnk.html

این سند منوط به حق چاپ است. صرف نظر از هرگونه معامله عادلانه به منظور مطالعه یا تحقیقات خصوصی ، هیچ بخشی از مجوز کتبی قابل بازتولید نیست. محتوا فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است.




منبع: https://medicalxpress.com/news/2025-06-online-videos-kids-rife-junk.html